01:28 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشور ژاپن

امسال منابع آبی پایتخت ایمن می‌شود
پایگاه خبری راد: زلزله‌های اخیر در کشور موجب شد تا مسوولان تهرانی نگاه جدی‌تری به تامین آب داشته باشند،از این رو طبق وعده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰ سامانه توزیع اضطراری آب در تهران ساخته می‌شود.
ژاپن؛ قدرتمندترین پاسپورت‌ جهان در ۲۰۱۸
پایگاه خبری راد:دو کشور آسیایی در صدر فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان به لحاظ اعتبار پاسپورت قرار گرفتند.
«انعام» در کشورهای مختلف چگونه است؟
پایگاه خبری راد: «عیدی ما یادتون نره!»، «شیرینی بچه‌ها فراموش نشه!»، «به ما انعام نمی‌دی؟» و... جمله‌هایی است که در طول سال آن‌ها را می‌شنویم اما از این به بعد هر چه به سال نو نزدیک‌تر می‌شویم، این جملات در آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، کارواش‌ها و ... برایمان گوش‌آشناتر می‌شود. چیزی که در همه دنیا به آن انعام یا «تیپ» می‌گویند. درست است که «انعام‌دادن» در قراردادهای رسمی جایی ندارد اما در روابط اجتماعی ما کاملا رواج پیدا کرده و معمول است.
بزرگترین مرکز مبادلات ارز دیجیتالی در ژاپن استیضاح شد
پایگاه خبری راد: مرکز مبادلات ارز دیجیتالی کوین چک ژاپن پس از آنکه هکرها ۵۳۰ میلیون دلار از آن را به سرقت بردند، توسط رگولاتورهای مالی ژاپن استیضاح شد.
راهکار محققان برای رفع چالش پاشنه آشیل گاز هنگام زلزله/ایجادایستگاه کنترل مرکزی گاز درغرب تهران
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات محققان دانشگاه شهید بهشتی در صورت حرکت گسل "ری" و رخداد زلزله حدود 7 ریشتر بیشترین آسیب به ساختمان‌های مسکونی وارد می‌شود؛ این محققان بر این باور هستند که در خانه‌های جنوبی که علمک گازها در زیر سقف قرار می‌گیرد، این امر موجب شکستگی و نشت گاز خواهد شد که به باور محققان کشور این بخش "پاشنه آشیل گاز" در زمان زلزله است؛ از این رو راهکاری برای جلوگیری از نشت گاز ارائه کردند.
این زلزله شاید زمین‌لرزه بزرگ‌تر را کنترل کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس عمران گفت: اگر چه رفتار زمین بسیار پیچیده و غیر قابل پیش‌بینی است اما وقوع زلزله‌های کوچک می‌تواند منجر به آزادسازی تدریجی انرژی زمین شود و همین امر در جلوگیری از وقوع زلزله بزرگ‌تر بسیار موثر است.
ساخت مخازن آبرسانی اضطراری در تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آبفای منطقه یک تهران ساخت مخزن آب‌رسانی اضطراری را یکی از فعالیت‌های این شرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی دانست.
جزئیات افزایش ۱۵۰ درصدی تجهیزات کنترلی پیشرفته گمرک
پایگاه خبری راد: گمرک ایران جزئیات افزایش ۱۵۰ درصدی تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات را در سال جاری اعلام کرد.
بازی "ادغام و تفکیک" به راه انداخته‌اند!
پایگاه خبری راد: وزیر اسبق "صنایع و معادن" به صراحت از لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال و بیان کرد که در سال ۱۳۹۰ نیز مخالف ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
صفحه قبل | صفحه بعد